Liten i magen

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Noelia - 9 november 2011 16:14

Jaha då var jag redan inne i vecka 11, tiden går så himla fort. Slutade tidigt idag och fick med mig lilltjejen hem ett par timmar innan pappa kom och hämtade henne, det är egentligen pappavecka men eftersom jag jobbar så nära skolan så såg hon mig när hon hade rast och jag skulle hem och så ville hon följa med mig en stund. Mysigt att få träffa mina tjejer och pussa lite på dem även på pappaveckorna.


Jag mår lite bättre nu, mår nästan inge illa alls längre förutom när jag är hungrig, då måste jag ha mat NU. Men jag är SÅ trött hela tiden, villa bara sova hela dagarna. Idag har jag haft jätteont i magen som kramper, lite sammandragsaktigt. Oroväckande men det är säkert ingen fara.


På fredag ska vi på bröllop och jag är äntligen färdig med min outfit, det är inte lätt när man bara känner sig tjock.


Kanske lägger in någon bild här ;)




Vecka 11

Kroppen:
Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.


Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.

Tidigare månad - Senare månad

Så här långt är det kvar

Kort om mig


Noelia heter jag och är 30 år. Jag har två döttrar på 12 resp. 8 år. Väntar nu en liten sladdis i början av juni.
Välkommen hit!
// 5/11-11

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards