Liten i magen

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Imorgon går jag in i v.23

Av Noelia - 31 januari 2012 19:19


Japp det går undan. Har fortfarande klåda på hela kroppen men inte lika mycket som tidigare och har enormt ont i underlivet (?). Det känns som att jag bär på en tegelsten, inte skönt. Vet inte om det är foglossning eller vad det är, har aldrig haft foglossning tidigare så jag vet inte hur det känns. Men men ska till läkaren imorgon och få svar på mina leverprover samt kolla upp åderbrocken. Mår i alla fall fysiskt bättre denna vecka jämfört med förra förutom att jag har ont. Jösses vad jag gnäller. Nu är det "bara" 126 dagar kvar :) Håååll uuut!


Vecka 23

Kroppen:
Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Noelia - 15 maj 2012 23:04

  Imorgon går jag in i v.38, herre gud vad tiden går fort nu. Foglossningen är som bortblåst förutom på nätterna då. Min bm trodde att det kunde vara för att bebisen lagt sig till rätta, den ligger med huvudet neråt men fortfarande ruckbar. Har ext...

Av Noelia - 15 maj 2012 22:52

  Vecka 37Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan f...

Av Noelia - 26 april 2012 15:04


  Idag har vi varit och gjort ett tillväxtultraljud eftersom min BM misstänkte att bebisen var för liten men det var den inte. Väger 2451g vilket var 2% större än förväntat vid denna tidpunkt, skönt. Bebis hade ju lagt sig i tvärläge förra gången v...

Av Noelia - 18 april 2012 14:18

                                                   Vagnen är redo, blev jättefin och ser ut så här:                                                               Kläder i storlek 50 tvättade och redo                                             ...

Av Noelia - 18 april 2012 13:17


  Det känns som att det mesta just nu går åt till alla olika besök hos arbetsterapeut, sjukgymnast och MVC. I måndags var jag och mätte magen igen och den har fortfarande inte vuxit som den ska, på fredag ska vi mäta igen och se om jag behöver gö...

Så här långt är det kvar

Kort om mig


Noelia heter jag och är 30 år. Jag har två döttrar på 12 resp. 8 år. Väntar nu en liten sladdis i början av juni.
Välkommen hit!
// 5/11-11

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards